lördag 10 oktober 2009

Dagsform...


Ja, idag ville husse med ut på uppfostringspromenad - han ville filma begivenheterna, så vi gick till ett fält för att träna lite sökapport. Vet inte om det var för att husse var med eller det luktade rådjur så underbart eller Lyra helt enkelt kommit i den åldern, men inte mycket fungerade.

En dummy fick vi lämna i markerna, för varken vi eller Lyra hittade den. Hon letade inte så speciellt mycket heller, men vi desto mer... Den stora röda dummyn kom med hem och den hittade hon och hämtade flera gånger, men det fanns liksom inte någon nivå av koncentration i det hela, utan berodde mest på en slump.

Husse, som är bortskämd med att det finns hundar i familjen som alltid hittar sina apporter, tyckte inte valpens uppvisning var mycket att hänga i julgranen. Jag har ännu inte sett filmen, men jag misstänker att jag håller med.

Som avslutning gick vi en sväng över fältet för att få se på lite fältsök, men inte ens det gick. Valpen bara studsade på mig och hårdtacklade mig så jag höll på att gå i backen. Inte en bra dag alltså, men det blir flera och då går det bättre. Om det aldrig går dåligt glömmer man glädja sig när det går bra.

Vi fick i alla fall avslutningsvis några nya bilder på fröken göken uppställd. Och även om hon inte kan koncentrera sig, så är hon i alla fall snygg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar