lördag 13 februari 2010

Skolstart...


Det var stora anmälardagen på vår lokala brukshundklubb och jag hoppade på telefonen för att anmäla fröken löken till skolstart.

Egentligen hade jag tänkta anmäla henne till vanlig grundkurs, men den visade sig vara full en timme efter det att telefontiden börjat. då min avsikt bara var att miljöträna damen frågade jag om det inte fanns några andra kurser. Det gjorde det så fram i vår (när allt detta äckliga vita gått bort) ska Lyra börja på agility.

Ju mer jag tänkte på saken desto bättre kändes det. Att harva på en apellplan är knappast vad jag själv tycker är roligast och jag tror agilityn kan passa Lyra perfekt. Springa, flänga, hoppa och stå i och ändå måste man vara lyhörd och lyda hela tiden. Jag ser fram mot det.

Tills dess (april) ska hon väl hinna bli röntgad också, så jag vet vilka höfter jag har med mig i snöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar