söndag 25 juli 2010

Utbrutet

Då...

Nu har det brutit ut. Jag har gått ett tag och väntat på det och idag skedde det...

"Valpen" har ännu inte löpt (16 månader gammal) men hon är ju tydligt i puberteten och en allmänt påfrestande tonåring. Hon viker inte längre självklart för de andra och jag har just väntat på att gnistorna ska börja yra. Idag var dagen...


Lyra stod bredvid mig och väntade på äppleskrutt och när jag gav den till henne så boxade hon till den med nosen så den for och blixtsnabbt var det ett par andra där också. Skrutten försvann i labradorens mun (tror jag) men Lyra och lapphunden rykte ihop och ingen ville ge med sig. De hade hunnit nypa varandra ordentligt båda två innan jag fick lugn på dem och valpen pep lite - mest av ilska och besvikelse tror jag, men öronen var ganska varma och hade hårdnader i sig. Lapphunden går det ju inte att få grepp på like enkelt så hon klarade sig..


Så letade de skrutt, men där fick de tji. Skrutten var borta.

Nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar