måndag 20 april 2009

Lärdom


Igår fick jag lära mig något... Jag var på MH med Tara för andra gången och denna gång gick resultatet inte att jämföra med det första. Förra gången var Tara knappt ett och ett halvt år och det var uppenbarligen alldeles för tidigt för ett rättvist test.

Denna gång såg bedömningen helt annorlunda ut och jag kunde knappt själv tro min egna ögon. Istället för en jycke som skyggade och var rädd för allt och inte kunde avreagera hade jag en hund som stod mellan mig och faran och gav hals (och vilken underbar basröst hon har). En hund som redde ut det mesta och kunde släppa obehagen och gå vidare.


Det enda som kvarstår oförändrat är skottberördheten. Det var mycket nära att det blivit en femma i protokollet för hon var på väg av planen, men jag fick kvar henne hos mig och faktiskt till och med att hon tog något tag i trasan. I och med det blev det en trea, men det var på ett hår.


Idag är Tara fortfarande lite trött av allt ståhej igår och vilar före jobbet. Själv kan jag bara konstatera att man alltid lär sig något av ett MH och hittills har jag nog inte kommit ifrån ett enda utan att vara förvånad. Denna gång positivt överraskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar