söndag 31 maj 2009

Lyra

Ett par syskon på Öland

Igår kom vi hem från Öland med familjens nytillskott, lilla Lyra. Hon sov hela vägen hem i bilen och hela natten.

Där emellan har hon utforskat hus och trädgård och försökt flörta med de tjuriga weimaranertjejerna som redan bor här. Då är labradoren och lapphunden betydligt mer lättflörtade och kommer säkert snart att leka med henne. Det var på vippen nere i rastgården nyss, men lapphunden springer så himla fort när hon leker, så hon hamnade omgående utom valpens närradie och försvann alltså ur synhåll.


Nu börjar hon ha en svag aning om att ljudet LYRA är trevligt och att de där människorna blir glada när hon kommer till dem när de säger det ljudet. Och just nu sover hon lugnt i en hundbädd, utan matte som underlag. Det tycker jag är ett framsteg - då börjar hon ju känna sig trygg här.

3 kommentarer:

  1. Tjena syrran! Så du har också flyttat hem ifrån. Hur tycker du det är, jag tycker det funkar bra. Jag har också en spets och busa med (gråhund), men än är hon lite för snabb än. Kramar till er alla från oss alla.

    SvaraRadera
  2. Lyra... var det inte katten?

    SvaraRadera
  3. Ett bra namn som blivit återanvänt. Katten heter numera Smulan och det tycker jag var synd på ett bra namn, så jag tog tillbaka det...

    SvaraRadera