måndag 11 maj 2009

Uppskov...

Nu har min hund varit hos veterinären och blivit klämd och stucken. Hon var inte alls nöjd, men det är hon sällan när hon tvingas hemifrån. "Hemkär" är nog bara förnamnet på denna vovve.

Hennes hjärta låter fint. hennes knöl såg inte alarmerande ut och öronen ser bra ut trots gnäll och gap. Levern fungerar som den ska, liksom njurarna och blodprovet gav inget utslag på diabetes. På tio minuter eliminerades en hel massa åkommor och låt vara att det blev väldigt DYRA tio minuter (snacka timpenning), men det var ju bara goda nyheter.

Skönt med egna katter

Jag vet fortfarande inte vad som besvärar min vän och har ingen aning om hur jag ska kunna hjälpa henne och ändå känner jag mig oerhört lättad. Flera tänkbara mördarsjukdomar har uteslutits och det ger tröst. Hunden själv verkar väldigt uppåt den med - det är väl lättnaden efter att ha överlevt prövningarna. Veterinärer är väl inte precis hennes favvo och hon fick inte ens adoptera alla smådjur i väntrummet. En katt i bur var rent av ovettig mot henne och de små människobarnen ville inte bli ompysslade. Hemma är bäst! Inatt ska jag också sova mycket bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar