tisdag 30 december 2008

Friden återställd

Det var en dag bara, sedan återupprättades vapenvilan mellan systrarna. Fredagen blev ett undantag, men nu är ordningen återställd.

Jag har sett på Sissel att hon vet att jag inte tycker om hennes fräsande. Hon surar ibland när hennes barn vill äta samtidigt som hon och råkar hon då fräsa till viker hon genast undan och går själv därifrån. Hon väntar sig gräl av mig... Och med rätta, för jag har givit henne en frist till sommaren och skärper hon sig inte så får hon flytta.



Men som det ser ut just nu är det ingen fara. Hon och Mira kommer väl inte att bli som de var igen, men om de bara håller fred som just nu, så är jag nöjd. Mira är med inne och kan ligga var hon vill utan att bli attackerad. Att de sedan inte leker med varandra hade jag inte väntat mig. Den tiden är förbi.

Men lilla Thea vill allt bra gärna få igång moster Mira och leka. Men det verkar inte Mira tycka är världens bästa idé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar