onsdag 31 december 2008

Nyår

Några timmar före tolvslaget och nu har det redan börjat smälla där ute. Samma elände varje år...

Jag har en hund som blir mer och mer rädd för varje år som går. Det är svårt för en annan att förstå hur några smällar och knallar kan framkalla sådan oro pch ångest, men det gör de. Lugnande medicin kontinuerligt under hela kvällen är vad som behövs för att vi ska klara av det hela och då bor vi ändå på landet. Mitt i skogen faktiskt, men knallarna hörs ändå.

Så för mig och min hund är inte nyår någon höjdare. Synd, för jag gillade nyårsfirande förut, men ångest smittar och jag lider med min hund. Inget kan jag göra för henne, varken lindra eller förklara. Bara uthärda. Så det är vad vi ska göra de närmaste timmarna. När det är över ska jag önska er alla ett gott slut och god fortsättning på det nya året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar