torsdag 24 september 2009

Alltjämt halt...


Ja, unga fröken linkar fortfarande omkring med en ond tass. Riktigt hyggligt ser det ut sedan hon tagit det lugnt medan jag varit på jobbet, men hem med mig kommer lapphunden och de två leker så det ryker numera. Och ingen valp kan tacka nej till lek... Sedan haltar hon värre igen, men hur hindrar man hundar från att ha kul ihop med mindre än att stänga in dem var och en för sig?

Jag avbryter alltför vild lek och håller tummarna för att inte just det onda stället ska komma i vägen. Det gör det sällan, för jag hör inga nödrop, men nog är valpen halt alltid när hon kommer in. Våra "uppfostringspromenader" får bli regelrätt träning i trädgården - sitta, gå fint och hålla apporten. Saker man kan göra utan att flänga runt. Jag ska hitta på lite fler grejer att börja med, så hjärnan håller igång (ja, jag menade ju egentligen hennes hjärna...). Kanske blir det hela en skänk från ovan och en början på en bra utbildning för en ung dam med långa ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar